1280 x 720 (lg)

Parkovné stále dráždí. Radnice? Provozní příspěvek!

Parkovné stále dráždí. Radnice? Provozní příspěvek!
Foto: Aleš Korvas  /  Řidiči na nádraží ve Starém Městě od ledna sahají do peněžek, moc se jim to ale nelíbí.
Staré Město Zprávy 24 / 03 / 2022

Už dva měsíce vyvolává zpoplatnění parkoviště u nádraží ve Starém Městě emoce, spousta řidičů novinku stále kritizuje. Radnice však argumentuje, že parkovné není vysoké a hlavně odbourá nešvar dlouhodobého blokování parkovacích míst. Motoristé totiž často před výpravní budovou parkovali zdarma i několik týdnů.

„Pohár trpělivosti přetekl, zaužívané praxi jsme učinili přítrž. Do parkovišť navíc investujeme nemalé finančí prostředky a taky je udržujeme, takže se jen chováme jako správný hospodář,“ komentoval zpoplatnění parkoviště Kamil Psotka, starosta Starého Města.

I když jedna skupina řidičů se diví, druhá nemá s placením parkování žádný problém. „Ceny jsou spíš symbolické, třicet korun za celý den nikoho nezrujnuje. A kdo jen veze někoho na vlak, zaplatí korunu. Vždyť se dnes platí skoro všude,“ reagoval Jiří Šaroch ze Starého Města. „S parkováním zdarma je zkrátka konec, jedním z důvodů jsou už zmíněné dlouhodobé odstávky vozidel a náklady na udržování parkovacích ploch. Poplatky navíc nejsou nijak enormně vysoké,“ zdůraznil Psotka.

Staré Město sice vlastní pozemky před budovou nádraží, ale jelikož už před léty kapacitně nezvládaly nápor řidičů, radnice si od státního podniku Správa železniční dopravní cesty pronajala pozemek přímo sousedící s vlečkou vedoucí do bývalého Colorlaku. Za nájem ročně platí 170 tisíc korun. A jelikož parkovací plocha představuje jen zpevněný povrch zhutněný makadamem, nikoliv asfalt ani beton, čas od času vyžaduje podle starosty opravu z městského rozpočtu. „Koleje a pozemky patří jedné státní firmě, vlaky, které po kolejích jezdí, zase druhé. Ani jednu však nezajímá, kde lidé, využívající vlakovou dopravu, zaparkují. To už je paradoxně naše parketa, o parkoviště se musíme postarat. A proto jsme sáhli aspoň k zpoplatnění, aby se aspoň část nákladů vrátila do rozpočtu,“ vysvětlil ještě starosta. „Parkovné není nikterak přemrštěné, jedná se spíše o provozní příspěvek. Na výběr a uhrazení poplatků dohlídne městská policie,“ doplnil místostarosta Martin Zábranský.

Tři parkovací automaty hlídají 190 míst, zbylých dvaceti na ploše, kde dříve stával odstavený železniční vagón, se zpoplatnění netýká. „Jde o pozemek Správy železniční dopravní cesty, který není oficiálním parkovištěm, navíc tam platí zákaz vjezdu. Řidičům hrozí tučná pokuta. Majitel to ale neřeší,“ říká Psotka.

Město současně investovalo do nové dynamické signalizace světelné křižovatky u nádraží. „Auta opouštějící nádraží tak mají při výjezdu na Brněnskou ulici delší zelenou,“ prozradil ještě Zábranský.

Tagy článku

TOPlist